آسمان ۲۷ دی ۱۴۰۳ را از دست ندهید | مریخ در نزدیک‌ترین حالت خود به زمین هزینه هر سرچ برای گوگل چقدر تمام می‌شود؟ | اولین کلمه‌ای که در گوگل سرچ شد، چه بود؟ بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت روز پدر ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت روز پدر ۱۴۰۳ + روش فعالسازی کاربران واجد شرایط دریافت توکن پاوز مشخص شدند + آموزش چه شغل‌هایی از انقلاب هوش مصنوعی در امان می‌مانند؟ دسترسی کاربران ایرانی به سایت ایسوس مسدود شد محدودیت گوگل آنالیتیکس برای کاربران ایرانی و واکنش معاون وزیر ارتباطات سال ۲۰۲۴ میلادی گرم‌ترین سال تاریخ اعلام شد اولین موتورسیکلت پرنده جهان رونمایی شد + ویدئو علت گسترش آتش‌سوزی‌های وحشتناک لس آنجلس و کالیفرنیا چیست؟ + عکس و نقشه ایلان ماسک از حملات شدید خود به رهبران بریتانیا به دنبال چیست؟ گوگل از مقاله‌های صفحه دیسکاور، پادکست می‌سازد یک فیزیکدان ادعا می‌کند «پارادوکس پدربزرگ» سفر در زمان را حل کرده است زمان احتمالی عرضه آیفون SE ۴ مشخص شد تلگرام همکاری‌اش را با دولت‌ها برای اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران افزایش داده است شرکت متا رویکردش در نمایش محتوای سیاسی در فیسبوک، اینستاگرام و تردز را تغییر می‌دهد تریلر جدید فصل دوم سریال «آخرین بازمانده از ما» (The Last of Us) + ویدئو معاون وزیر علوم: هدف ما در برنامه هفتم توسعه کشور، رسیدن به رتبه ۱۴ تولیدات علمی جهان است تصویر ترکیبی تلسکوپ هابل و جیمز وب از برخورد دو کهکشان
سرخط خبرها

مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۵۱۳۹
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند
مدیرعامل انویدیا معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند آینده‌ دنیای گیمینگ را ازنظر بصری متحول کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، باور دارد یادگیری ماشینی در حال متحول‌کردن دنیای کامپیوتر‌های شخصی است. این فناوری بهره‌وری را در کار‌های روزمره‌ی کاربران افزایش می‌دهد و با تبدیل طرح‌ها به آثار هنری واقعی، استعداد‌های هنری نهفته را شکوفا می‌کند. این الگوریتم‌ها که برپایه‌ی مدل‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، با پردازش روی صد‌ها کارت گرافیک، می‌توانند چندین گیگابایت داده تولید کنند که حتی روی هارد معمولی هم جا می‌گیرند.

وب‌سایت More Than Moore می‌نویسد که اگرچه اکنون اجرای برخی مدل‌های زبانی بزرگ مبتنی‌بر متن به‌صورت مستقیم روی کارت گرافیک نیز امکان‌پذیر و پیشرفت‌های چشمگیری در‌زمینه‌ی تبدیل متن به تصویر حاصل شده است، مدل‌های دیگر مانند تبدیل تصویر به ویدئو فقط می‌توانند کلیپ‌های کوتاه تولید کنند.

انویدیا اخیراً فناوری RTX Remix را معرفی کرده است که به سازندگان ماد‌های بازی و گیمر‌ها اجازه می‌دهد تا عناوین قدیمی را بازسازی کنند. این کار با اتصال رندر بازی به ابزار‌های انویدیا انجام می‌شود؛ ابزار‌هایی که وضوح بافت‌ها و مدل‌های سه‌بعدی اشیاء و نورپردازی را بهبود می‌بخشند و سپس امکان افزودن تکنولوژی‌هایی مانند رهگیری پرتو (Ray Tracing) را فراهم می‌کنند. ناگفته نماند که فرایند مادسازی ابتدا به‌صورت بلادرنگ انجام نمی‌شود و به دانلود نرم‌افزار RTX Remix و انجام تنظیمات دستی و آماده‌سازی کتابخانه‌های ویژه نیاز دارد.

ازنظر هوانگ، ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند در آینده قابلیت‌های جذابی برای گیمر‌ها به‌ارمغان بیاورند. یکی از این تکنولوژی‌ها می‌تواند شبیه به کاری باشد که RTX Remix انجام می‌دهد؛ اما به‌صورت بلادرنگ.

بر‌اساس گفته‌های جنسن هوانگ، در آینده تولید بافت‌ها و رندر اشیاء با کیفیت بهتر برای بهبود جلوه‌های بصری بازی‌ها با هوش مصنوعی ممکن خواهد شد. درحالی‌که این قابلیت هم‌اکنون ازطریق RTX Remix دردسترس قرار دارد، فناوری جدید احتمالاً به‌صورت بلادرنگ و مشابه DLSS کار خواهد کرد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->